ŠOLA IN OTROK

ŠOLA IN ŠOLSKI SISTEM

Šolski sistem je bil vedno najpomembnejši ideološki aparat države oz. tistih, ki imajo oblast. Vsebine so pod strogim nadzorom podsistemov. Vsakršno odstopanje od teh "resnic" privede do sankcioniranja izvajalca ali institucije. Sistemi brez bolj ali manj rigoroznih pravil ne more obstajati. Pravilom sledijo tudi sankcije za neupoštevanje le teh. In kako naj ob vsem tem uspeva kreativnost, ki nam je dana z rojstvom? Kako naj ob represijah uspeva ustvarjalnost? Vsaka individualnost, ki za odrasle ni sprejemljiva, jo vse pogosteje okarakterizirajo kot problematično.  Otrokovo individualnost razumejo kot primanjkljaj na določenem področju in ga razvrstijo v   otroka s posebnimi potrebami. Število otrok, ki že od malega naprej obiskujejo razvojne ambulante se iz leta v leto dviga. Enako je s številom otrok v šoli s tako imenovanimi odločbami.  Zanimivo je tudi, da je iz leta v leto več otrok na slušnih aparatih. Potem se vprašam, kam gre človeštvo? Je res z nami vse tako narobe? Uradne ustanove in institucije, ki se financirajo iz proračuna imajo tako več in več prizadetih otrok in posledično več dela, več delovnih mest. Iz otrok zrastejo odrasli, ki ne morejo funkcionirati samozadostno in potrebujejo takšno ali drugačno pomoč. Tako ravnanje se pojavlja v vseh sferah civiliziranega sveta. 
Kdo ima od vsega tega korist?


K sreči je  nekaj posameznikov, ki svoje kreativno razmišljanje o šolskem sistemu povedo na glas.
Tole razmišljanje, ki sem ga zasledila na spletnem portalu www.sensa.si me je tako pozitivno prevzelo, da ga tu objavljam v celoti. 
Vir:
https://www.sensa.si/za-navdih/prince-ea-o-solskem-sistemu-sola-spreminja-otroke-v-robotske-zombije/

Kaj pravi Prince Ea o šolskem sistemu:
Albert Einstein je nekoč dejal: “Vsakdo je genij.”
Če sodite ribo po njeni sposobnosti plezanja na drevo, bo celo življenje verjela, da je neumna. Ravno to počne današnji šolski sistem.
Koliko otrok se nIikoli ne bojuje za svoje talente in darove, misleč, da so neumni in neuporabni?
Šolo obtožujem, da ubija kreativnost, individualnost ter intelektualno izrablja.
Ali pripravljate otroke na prihodnost? Otroke želite pripraviti na to, da delajo v tovarnah. Sedijo v vrstah, imajo kratek odmor za hrano ter jim 8 ur govorite, kaj morajo misliti. Oh, in jih naredite tekmovalne, da tekmujejo za petico.
Nisem Gandhi, ampak danes res ne potrebujemo robotskih zombijev. Svet napreduje, potrebujemo ljudi, ki razmišljajo kreativno, inovativno, kritično, individualno in s sposobnostjo povezovanja.
Vsak znanstvenik vam bo povedal, da ni dveh možganov, ki bi bili enaki. Zakaj potem obravnavate otroke kot modele za piškote? Kakor, da so vsi enaki? Če bi zdravnik predpisal isto zdravilo vsem bolnikom, bi bili rezultati tragični. A točno to se dogaja v šolah. Vsak ima svoje močne strani, potrebe, darove in sanje, a vsakega učite iste stvari in na enak način.
Učitelj je eden najbolj pomembnih poklicev na svetu. Zdravnik lahko pozdravi otrokovo srce, dober učitelj pa lahko doseže otrokovo srce in mu omogoči, da resnično živi. A problem učiteljev je sistem, v katerem delujejo. Testi v šolah pa so preveč kruti in bi morali biti ukinjeni.
Nimam upanja v šolo, imam pa upanje v ljudi. Če lahko prilagajamo zdravstveno oskrbo, avte in Facebook strani… Zakaj ne bi spremenili in izboljšali šolskega sistema?
Seveda je matematika pomembna, a nič bolj kot umetnost in ples. Vsakemu talentu bi morali dati priložnost.
Za primer si vzemimo Finsko, ki je skrajšala šolske ure, izboljšala plače in ukinila domače naloge.
Učitelj tam ne mora biti vsak. Potrebna je stroga selekcija, ki vključuje tudi test psiholoških in čustvenih sposobnosti.
Tudi Orchard osnovna šola v Vermontu je ukinila domačo nalogo. Njen ravnatelj pravi: "Ne obstaja niti ena raziskava, ki bi dokazala, da domača naloga kakorkoli izboljša akademski uspeh. Zakaj jih potem imamo? Tako imajo otroci več časa, da so otroci. Da lahko bereje, kar želijo, se igrajo, jejo večerjo in so z družino ter najpomembneje - spijo. 
Otroci potrebujejo čas zase
V tem času lahko odkrijejo, kaj jih veseli, kar bo trajalo celo življenje in lahko bodo sledili svojim sanjam."
Otroci so naša 100% prihodnost. In prihodnost je v sodelovanju ter razvijanju potencialov posameznika, ne v tekmovanju. Namen šole bi moral biti, da pripravi otroke na življenje in ne, da iz njih naredi kimajoče zombije.
Naj ribe ne bodo več prisiljene, da plezajo na drevo.
Poglejte si še video: 

https://youtu.be/dqTTojTija8


OTROK IN OTROŠKI SVET


Sprva  je otroški svet zelo razpršen. Ima sposobnost, da se lahko nauči kateregakoli jezika, znanja, ima izjemno, brezmejno domišljijo, potrebo po raziskovanju, je kreativen in ustvarjalen, poseduje neomajno vztrajnost, odločnost in sposobnost fokusiranja  v dosego cilja in vse to mu uspeva med igro.  AMPAK TO VSE SMO BILI MI, KO SMO BILI OTROCI. Kam je vse to izginilo? Kdo nam je ukradel vse to? Zakaj smo kot odrasli resni, nervozni, apatični.  
Torej za uspešno in kvalitetno šolanje ima otrok vse atribute pri sebi. Zakaj  se potem pojavljajo v tako velikem številu težave otrok v šoli? 
Več o šolski temi v nadaljevanjih. 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Obdobje nosečnosti

GRADNJA OSEBNOSTI